CINTA?? SAYANG??






Cinta?? Sayang?? Kalau kita google translate cinta dan sayang ini maknanya LOVE.. Tapi apa bezanya sayang dan cinta? Aku pun susah nak cakap pasal perbezaan sayang dan juga cinta. Hurm agak-agak siapalah tahu perbezaan mengenai cinta? Aku mengaku yang aku susah nak bezakan perasaan cinta dan sayang kepada manusia. Tapi yang aku pasti yang aku cinta akan Allah SWT, Nabi Muhammad SAW, Al-Quran, dan agama aku iaitu agama Islam. Aku sayang akan keluarga dan rakan-rakan aku.Aku tengok google translate untuk maksud cinta. Rupa-rupanya banyak maksud cinta dalam Bahasa Inggeris seperti amour (macam dalam bahasa latin), dan adore manakala sayang bermaksud affection tapi ini semua bergantung kepada keadaan. Pada aku maksud cinta ini mendalam sangat. Cinta pada pandangan aku perlukan keikhlasan,kejujuran,persefahaman,pengorbanan,dan banyak lagilah sekiranya hendak bercinta dengan manusia. Aku sebenarnya tak tahu sangat nak cakap pasal cinta dan sayang ni sebab aku tak tahu pun makna bercinta. Susah juga yea sebab tak tahu bercinta.Hahaha.. Sayang ni pun complicated juga nak cakap pasal sayang ni. Aku pula kalau dapat dengar lagu mengenai percintaan mulalah dapat menangkap makna lagu tu sebab lirik lagu cinta ini memang puitis. Aku suka sangat dengar tambah-tambah kalau lagu Westlife. Lagu Flying Without Wings memang lagu terbaik.  Apapun aku harap kaum hawa pandai-pandailah jaga diri semasa bercinta ni.
PEOPLE ALWAYS SAY THAT LOVE IS BLIND BUT LOVE DOES NOT BLIND JUST PEOPLE MAKE LOVE BLIND. 
LOTS OF LOVE,
LYN ALYNNA AMALINA 

Comments

  1. Yay! i dpt jadi 1st comment! .... best jugak Lyn punya point of views...

    ReplyDelete
  2. thanks sebab jadi org pertama comment pasal tajuk nie :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts